Wenger: Glöm Barca Cesc, du blir lagkapten!

Igår kväll hävdade Arsene Wenger att Cesc Fabregas kommer att leda Arsenals lag mot Premier League-titeln. Fransmannen lovade fansen att Cesc inte kommer gå till Barcelona trots de stora uttalandena från katalanerna om att en eventuell övergång skulle vara på gång. Kommentarer har läckt ut och sagt att Cesc förhandlar om en återvändning till klubben han lämnade som 16-åring.
Wenger säger följande: "Det är löjligt. Vi vill inte förhandla. Om jag vill köpa ditt hus och du inte vill sälja så förhandlar du inte med mig, det är helt normalt. Jag har hela tiden sagt att Cesc kommer att vara vår kapten nästa år och att vi vill behålla honom."
Arsenals manager säger också till Daily Mail att han inte var orolig när Fabregas blev påtagen en Barca-tröja efter segern i VM: "Det var en del av firandet."
Fabregas kommer tillbaka till Emirates på torsdag och kommer att påbörja sin försäsongsträning den 9 augusti.
Han tillsammans med Robin van Persie och Nicklas Bendtner förväntas dock missa säsongsinledningen mot Liverpool på grund av skada.
Fabregas-ryktena har var en av de absolut största cirkusarna under detta transferfönster och det sista hjulet är förmodligen inte snurrat än. Frågar du mig så blir Cesc kvar i Arsenal under den här säsongen då Wenger verkar vara så envis att han inte släpper sin guldklimp och dels för att Barcelona har gått bakåt rejält ekonomiskt de senaste månaderna så de lär inte kunna spotta upp hur mycket som helst.
/ T




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0