Sol Campbell klar för Newcastle

Arsenalspelaren är klar för den svartvita nykomlingen. Ett ettårskontrakt är underskrivet.
Campbell har tidigare nobbat både Celtic och Sunderland. En av anledningarna sägs vara att hans flickvän är ett stort Newcastle fan och att det kanske har lockat 35-åringen.
- I den här fasen av min karriär så kan jag inte tänka mig ett bättre drag. Att komma till en klubb som Newcastle, med en stolt tradition och enormt stöd, är helt enormt för mig, säger han.
Chris Hughton, Newcastles tränare, verkar ha stort förtroende för den rutinerade försvararen:
- Jag har känt Sol sen han var en liten grabb i Tottenham och vet precis vad han kan erbjuda. Erfarenhet, kvalitet, lugn och ledarskap, säger den förre Spurs-tränaren.
Campbell spelade elva matcher under den förra säsongen för Arsenal.
/ T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0