Silly season: Redknapp intresserad av utfryst Ireland och Gunners jagar Kompany

Stephen Ireland sitter verkligen i frysboxen för tillfället. Citys manager Roberto Mancini har hotat med att peta Ireland för resten av säsongen medan Ireland själv säger att han inte har fått chansen att visa vad han går för.
Flera klubbar sägs vara intresserad av irländaren, bland annat Tottenham, Sunderland och Fulham. Spurs verkar dock mest intresserade för tillfället, men något konkret bud har inte kommit från Harry Redknapps sida.
23-åringen, som blev framröstad som året spelare i City 2008/2009 med sina 13 mål som mittfältare, har inte blivit uttaget i startelvan av Roberto Mancini sedan i april då Ireland missade markering på Uniteds Paul Scholes som nickade in 1-0 i den 94:e minuten för Citys ärkerivaler.
Vi får se vad som händer med Ireland men han själv säger att han är klart missnöjd: "Jag kan inte riktigt leva upp till vad jag gjorde förut nu när jag inte får chansen."

Vincent Kompany har varit ett ganska hett villebråd den senaste tiden. Han har ett antal klubbar som jagar honom. Främst är det Arsenal, Liverpool och Everton som håller koll på belgaren. 24-åringen är även rädd för att hans chanser i startelvan minskar betydligt för varje dag som går i och med att City värvar för fullt. Nu undrar han om han är medräknad i Roberto Mancinis planer. City är ju ute efter Benficas David Luiz, vilket skulle minska chanserna ännu mer för Kompany om han blev en del av City.
Arsenal sägs vara hetast på gröten och lider för tillfället av backkris då många framförallt mittbackar har lämnat klubben. Kompany skulle vara ett perfekt tillskott för Wengers lag och beroende på hur intresserad Kompany är, så är det nog fullt möjligt att affären skulle kunna bli ett faktum lite senare under augusti månad.

Byter dessa två herrar klubb i sommar? Ganska mycket talar för det..





Kommentarer
Postat av: Anonym

Sjukt fin blogg du har! :) tänkte bara säga att jag började blogga för ett litet tag sen

och skulle vilja ha lite fler läsare så tänkte fråga dig vad du vill att jag

ska skriva om för att du ska vilja följa min blogg?! :)

ha en bra dag, kram



2010-08-02 @ 10:55:30
URL: http://nadiaabenamer.blogg.se/
Postat av: T

Tack så mycket! :) Skriv om något du är bra på och kan mycket om, så blir det mycket lättare tycker jag. Mycket svårare om man skriver om något som många gillar men man är lite halvkass på det.. Ett tips, bli medlem på bloggtrafik.nu! :D

2010-08-02 @ 12:51:02
URL: http://supersub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0