Liverpool värvar Aurelio - igen

För två månader släppte Liverpool Fabio Aurelio efter fyra säsonger på Anfield. Det var den dåvarande tränaren Rafael Benitez och Aurelio som inte kom överens om en förlängning på kontraktet för brassen så det bästa vore om han lämnade klubben. Nu två månader senare har Liverpool bytt ut lite i ledarstaben och Roy Hodgson leder laget. Hodgson kontaktade Aurelio och undrade om han ville återvända till Liverpool. Det ville han. Brittiska medier säger att han ska vara väldigt nyfiken på det "nya" Liverpool och hur det funkar under Hodgsons ledning.
Nu har 30-åringen skrivit på ett tvåårskontrakt som sträcker sig till sommaren 2012.
Ytterbacken säger följande till The Guardian: "Mitt mål är att hjälpa laget till en bättre placering än i fjol. Allt går väldigt bra, så jag tror att vi kan göra stora framsteg. Vi har fått några bra tillskott och laget mår väldigt bra för tillfället. Jag har jobbat med mig själv ganska mycket sedan mitt kontrakt gick ut och försökt att hålla mig i form under försäsongen, så jag tror att jag har befinner mig i ganska bra skick."
Liverpool var för några dagar sen nära att värva Luke Young som ytterback men när den affären gick i kras så valde man att försöka värva Aurelio som nu troligen ser ut att ta Emiliano Insuas plats som vänsterback.
/ T




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0